E-mailmarketing

Bij het bereiken van een doelgroep met een commerciële of fondsenwervende boodschap is e-mailmarketing een doeltreffende vorm van direct marketing. Een component van die doeltreffendheid is de persoonlijke touch die de e-mail met zich meebrengt. De persoonlijke touch heeft zich bewezen als een effectief middel tijdens het verhogen van de brand-awareness, conversieratio en de informatietoegankelijkheid. Zogeheten ‘’Touch points’’ in de Customer Journey bereiken het beoogde doel, namelijk: de doelgroep richting de uiteindelijke bedrijfsdoelstelling bewegen. E-mailmarketing is, net zoals andere facetten binnen de online marketing, geen routinewerk met een standaardformule. Verschillende soorten content naar diverse targets zijn essentieel. Door middel van goed onderzoek krijgt de juiste doelgroep, de juiste content in handen. Wanneer men spreekt over zwaargewichten binnen de online-marketing vandaag de dag, behoort e-mailmarketing hier zeker bij. E-mailmarketing genereert de hoogste ROI en is daarom een geliefd middel.

Met een zo groot mogelijke precisie wordt gezocht naar het optimaal bereiken van de doelgroep in combinatie met de juiste content in de customer-journey. De waardepropositie van het bedrijf is én blijft hierbij altijd de rode draad. Bij Meesmarketing wordt veel waarde gehecht aan personalisatie, een aanmerkelijk onderdeel van (effectieve) e-mailmarketing. De praktijk wijst uit dat juist dit onderdeel meermaals naar de achtergrond verdwijnt. Dit werkt dan ook contraproductief, de open-rate blijft hierdoor laag. De klantloyaliteit..

Meesmarketing ondersteunt bij het implementeren en of optimaliseren van e-mailcampagnes. De e-mailcampagnes worden zodanig ingezet dat de doelgroep met de juiste aanpak wordt benaderd. Deze aanpak kan door middel van marketing automation een groot deel van de activiteiten uit handen nemen. Meesmarketing benadert de warme-leads en de koude leads op een  onberispelijke manier. E-mails met ingesloten video’s of juiste Call-to-action helpt u om klanten heel gemakkelijk te werven.

Meesmarketing gelooft in de frequentie en timing als speerpunten van effectieve mailing. De startpositie van e-mailmarketing is het monitoren van de open-ratio, click-through-ratio en de click-to-order-ratio. Op deze elementen kan vervolgens progressie worden geboekt. Voor Meesmarketing is het van groot belang het proces van e-mailmarketing te optimaliseren, met als doel de bedrijfsdoelstelling te kunnen analyseren en evalueren. Onze stelselmatige aanpakt werk geleidelijk en tegelijkertijd effectief naar een optimale e-mailmarketinguitvoering.