Conversion Optimization

Al het online verkeer op een website moeten zonder tegenslag geleid worden naar een conversie: het actiepunt dat de website iets oplevert. Het doeleinde van de website bepaalt wat een conversie is; voor de een is het een aankoop, voor de ander een inschrijving van de nieuwsbrief. In ieder geval hebben conversies één gemeenschappelijk doel: ze zijn essentieel voor een website die functioneert en presteert. Het proces naar het ultieme aantal conversies wordt behaald door conversion optimization.

De conversie wordt bepaald door verschillende elementen die een website vormen. Alle componenten moeten op de bezoeker afgestemd zijn. Wanneer het verkeer op de website niet optimaal gestuurd wordt, resulteert dit in een verkleining van het aantal conversies. Er zijn tal van methodes om het conversiepercentage te verhogen middels een gestructureerde aanpak die de groei- en knelpunten in kaart te brengen.

Het hedendaagse internet biedt alle mogelijkheden bij het ontwikkelen van een degelijke website. Desondanks is het hebben van een solide website die ook nog eens converteert behoorlijk gecompliceerd. Terwijl de kansen van een website onbeperkt zijn. Uw website is uw beste verkoper, het meldt zich nooit ziek en werkt 24/7, alle dagen van het jaar door. Uw website laat geen potentiële klant ongezien aan zich voorbijgaan. Het waarnemen van veel bezoekers op een website is plezierig, het hebben van veel conversies des te plezieriger.

Onze aanpak is data-driven. Er bestaat geen standaard handleiding voor het optimaliseren van de conversie. Alleen al door het gegeven dat elke website anders is. Ondanks dat zijn er verschillende acties te ondernemen die uiteindelijk uitmonden in het verhogen van de conversie. 

Gestart wordt met het meten van conversiepaden, touchpoints en website elementen.  Zo worden eventuele knelpunten opgespoord. Vanuit dit beginpunt wordt een plan gecreëerd.   De micro-conversies worden geoptimaliseerd, kleine veranderingen hebben grote impact op de macro-conversie. Optimalisatie van de customer-journey zorgen voor de stijging van macro-conversies.

Onze visie op bezoekers is dat zij over veel willen informatie willen beschikken en daarbij goede keuzes willen maken zonder op weerstand te stuiten. Uw organisatie beschikt over de kracht om dit te doen en de customer-journey in goede banen te leiden. Wij halen alle mogelijke obstakels weg en creëren een vrij pad waar uw bezoekers soepel naar de eindbestemming wandelen. Wij verliezen hierbij nooit essentiële kennis uit het hoog, namelijk: elke website en elke doelgroep is uniek. Zo krijgt u maatwerk dat het beste uit uw website haalt.